Текст песни
originally aired december 2006 on resonance 104.4 fm, london uk
recorded live in boston at beat research
summer of 2004, hot as hell. we were searching for a sound. scouring the earth for it. bass, complexity and space, but not too fast. swing beats, soul and funk and grit, but dark. breaks, slow, but intricate. varied. this HAS to exist. what’s it called? two-step and garage was a cool feel but too cheesy. we wanted darkness, doom and space. a few vague genre names floating about but nothing concrete yet, nothing congealed. no rules. i.e. the fun time! digital music delivery was in its infancy still. no soundcloud. not much on youtube, very few blogs. time to hit the pavement.
“dark garage with no vocals” i clumsily blurted out at more than a few london record shops, the ones where they keep the records tantalizingly untouchable behind the counter and the sales staff choose things for you based on the vague mumblings of socially inept fledgling dj types who are just seeing the light out of their studio caves for the first time in months. and the overly bouncy sales staff didn’t have the foggiest idea of a genre name either, but they had a hunch what i was looking for, and set me up at a listening station with a mammoth stack of records, some of which were close to it! yes! here it is!! this one is close. yes YES YESSSS conjuring the manic sweat of kerouac’s dean moriarty, and my own little stack emerged in the “keep” pile.
the seeds of that day’s score later became this mix. the genre became what we all know as dubstep, it spread into every corner of the world like digital wildfire, and mutated into hundreds upon thousands of variations and ideas, the academic differences of which will be forever debated in the hallowed halls of the internet... but to me, this is the magic sound of that summer, of possibility, and vinyl, and of the hunt.
tracklist is here drumcorpsmassive.com/#1891378/mixes
Перевод песни
Первоначально в декабре 2006 года на резонанс 104,4 FM, Лондон Великобритания
Записан в живых в Бостоне в бит
Лето 2004 года, жарко, как ад. Мы искали звук. чистить землю для этого. Бас, сложность и пространство, но не слишком быстро. Качели бьется, душа и фанк и гриб, но темные. ломается, медленно, но запутанные. разнообразный Это должно существовать. Как это называется? Двухступенчатый и гараж был крутым чувством, но слишком сырным. Мы хотели тьма, гибель и пространства. Несколько расплывчатых жанров, плавающих в отношении, но ничего конкретного, пока ничего не подковели. без правил. т.е. веселое время! Цифровая доставка музыки была в зачаточном состоянии. Нет SoundCloud. Не много на YouTube, очень мало блогов. Время попасть в тротуар.
«Темный гараж без вокала» я неуклюже выпалил на немногих лондонских рекордных магазинов, те, в которых они хранят записи, тантализующимися неприкасаемыми за счетчиком, и персонал продаж выбирают вещи для вас, основанные на расплывающих оболочках социально неуменного удаления. Типы, которые просто видят свет из своих студийных пещер в первый раз в месяцах. И чрезмерно бодровые продавцы также не имели туманной идеи о жанровом имени, но у них была догадка того, что я искал, и настроил меня на прослушивающую станцию с помощью стопки записей мамонта, некоторые из которых были близко К нему! да! вот!! Этот близко. Да Да да, прикосновение маниакального пота декана Керуака, и мой собственный маленький стек появился в куче «Хранить».
Семена этого дня позже стали этой смесью. Жанр стал тем, что мы все знаем как Dubstep, он распространился в каждый угол мира, такой как цифровой лесник, и мутировал на сотни на тысячах вариаций и идей, академические различия которых будут навсегда обсуждены в прибавных залах Интернета. .. но для меня это волшебный звук этого лета, возможности, и винила и охоты.
TrackList здесь drumcorpsmassive.com/#1891378/mixes
Смотрите также: