Текст песни
Billy Cobham, Wolfgang Schmid, Bill Brickford - Paradox (1996)
14 August 2010
Music, Jazz, FLAC / APE
Billy Cobham, Wolfgang Schmid, Bill Bickford - Paradox (1996)
Artist: Billy Cobham, Wolfgang Schmid, Bill Brickford
Title Of Album: Paradox
Year Of Release: 1996
Label: Enja Records
Genre: Jazz, Jazz-Rock, Fusion
Tracklist
1. Fonkey Donkey (05:14)
2. Four More Years (08:52)
3. Quadrant (05:28)
4. Myohmyohyeoye (09:25)
5. Walking In Five (06:36)
6. Jam O'james (05:22)
7. Late Nite (09:03)
8. Shoes In Seven (04:58)
9. Five In (06:17)
Personel:
Billy Cobham - Drums
Wolfgang Schmid - Bass
Bill Brickford - Guitars
Drummer Billy Cobham, guitarist Bill Bickford, and bassist Wolfgang Schmid form a creative fusion trio on Paradox. The result is a powerhouse addition to Cobham's discography. The music ranges from the roiling heavy metal sludge of Bickford's "Four More Years," to the full-on funk of Schmid's "Fonkey Donkey," to Cobham's calmly lyrical "Walking in Five." Schmid is the principal writer, followed by Bickford, then Cobham. The best way to set the scene is with Paradox's version of "Quadrant 4." The original was the defining track on Cobham's 1973 debut release, Spectrum. Coming on the heels of Cobham's work with John McLaughlin's original Mahavishnu Orchestra, Spectrum is one of the essential documents of fusion's classic era. The original "Quadrant 4" was a showcase for the late Tommy Bolin -- a bona fide rock star of James Gang fame. The melding of Bolin's speed-freak boogie with Cobham's pummeling whirlwind got the attention of jazz and rock fans alike, achieving almost "hit single" status in both camps. For their version almost a quarter-century later, Cobham and company notch the pace back a bit, getting more heft and torque without losing any of the original's guitar god flash (Schmid almost steals the show with his own axe-slinging). While Paradox is a tripartite accomplishment, it is also a personal return to form for Cobham, who, after the promise of his early solo career, became involved in many forgettable projects (does anybody remember Bobby & the Midnites?). Paradox doesn't match the howling, apocalyptic thunder of the Mahavishnu Orchestra, but it is the equal of Cobham's own triumphant first release. (by Jim Todd, allmusic.com)
Перевод песни
Билли Кобхэм, Вольфганг Шмид, Билл Брикфорд - парадокс (1996)
14 августа 2010 г.
Музыка, Джаз, FLAC / APE
Билли Кобэм, Вольфганг Шмид, Билл Бикфорд - парадокс (1996)
Художник: Билли Кобэм, Вольфганг Шмид, Билл Брикфорд
Название альбома: Paradox
Год выпуска: 1996
Лейбл: Enja Records
Жанр: Jazz, Jazz-Rock, Fusion
Треклист
1. Фонки Осел (05:14)
2. Еще четыре года (08:52)
3. Квадрант (05:28)
4. Myohmyohyeoye (09:25)
5. Хождение пятью (06:36)
6. Джем О'джеймс (05:22)
7. Поздняя ночь (09:03)
8. Обувь в семи (04:58)
9. Пять ин (06:17)
Персонал:
Билли Кобэм - ударные
Вольфганг Шмид - Бас
Билл Брикфорд - гитары
Барабанщик Билли Кобэм, гитарист Билл Бикфорд и басист Вольфганг Шмид образуют творческое фьюжн-трио на Paradox. Результатом стало мощное дополнение к дискографии Кобхэма. Музыка варьируется от бурлящего хэви-металлического отстойника Бикфорда «Four More Years» до фанка «Fonkey Donkey» Шмида и спокойной лирической «Walking in Five» Кобхэма. Шмид - главный писатель, за ним идет Бикфорд, затем Кобхэм. Лучший способ установить сцену - это версия Paradox "Quadrant 4". Оригинал стал определяющим треком на дебютном альбоме Кобэма 1973 года, Spectrum. Следуя по пятам за работой Кобэма с оригинальным оркестром Махавишну Джона Маклафлина, Spectrum является одним из важнейших документов классической эпохи фьюжн. Оригинальный «Квадрант 4» был демонстрацией покойного Томми Болина - настоящей рок-звезды, прославившейся о Джеймсе Ганге. Слияние скоростного буги Болина с шумным вихрем Кобхэма привлекло внимание поклонников джаза и рока в равной степени, достигнув статуса "хит-сингла" в обоих лагерях. Для своей версии почти четверть века спустя Кобхэм и компания немного снизили темп, получив больше веса и крутящего момента, не потеряв при этом ни одной из оригинальных вспышек гитарного бога (Шмид чуть не крадет шоу своим собственным метанием топора). Хотя Paradox - это трехстороннее достижение, это также личное возвращение к форме для Кобэма, который, после обещания его ранней сольной карьеры, стал участвовать во многих незабываемых проектах (кто-нибудь помнит Bobby & the Midnites?). Paradox не соответствует завывающему апокалиптическому грому оркестра Mahavishnu Orchestra, но он не уступает собственному триумфальному первому релизу Кобхэма. (Джим Тодд, allmusic.com)